Monday, January 21, 2013

Listen 姐原谅大家了!



回到学院去,搜集了蛮多的灵感,打算回来写部落格,写这几天的经历。不过看到这一则新闻后,我觉得我那些灵感,都是次要的。看到虎虎生威的标题,“Listen姐原谅大家”,我哭笑不得,我虎俱一震,我虎目含泪啊!


原来Listen姐没错,是大家都错了。大家一厢情愿地要求着抢别人麦克风的Listen姐向巴瓦尼道歉,不过Listen姐却丝毫不觉得自己做错了什么。睬你都不得空。很佩服她可以“横眉冷对千夫指”,遗憾的是,他少了后面那一句每个老师都应该担当的责任:“俯首甘为孺子牛”。不应该是“霸道抢去麦克风”。


————


Sinar harian报导文章:


SHAH ALAM -  Pengerusi Suara Wanita 1Malaysia (SW1M), Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin menegaskan, beliau sudah pun memaafkan KS Bawani, yang menjadi tumpuan ekoran kemunculan satu klip video kontroversi melibatkan mereka, yang dikatakan telah mengaibkan penuntut jurusan undang-undang Universiti Utara Malaysia (UUM) itu, baru-baru ini.

Dalam kenyataan terbuka yang pertama sejak munculnya isu itu awal minggu lalu, Sharifah Zohra berkata, selain Bawani, beliau turut memaafkan kenyataan pemimpin-pemimpin politik negara yang mengutuknya dengan pelbagai dakwaan, yang dibuat secara sengaja atau tidak sengaja.

"Saya amat kesal kenyataan-kenyataan yang mengkritik saya secara peribadi dibuat tanpa menyiasat dengan lebih lanjut.

“Bagi saya kenyataan-kenyataan seperti ini adalah amat tidak profesional, namun saya maafkan mereka,” kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya, ekoran penyebaran klip video tersebut, ada pihak cuba mengambil kesempatan dengan memutarbelitkan fakta tanpa mengambil gambaran yang lebih besar.

Katanya lagi, ekoran dari persepsi negatif ini, ramai tidak melihat video tersebut sepenuhnya, yang mempunyai empat bahagian, tetapi malangnya hanya bahagian terakhir yang menjadi ‘fenomena’.

“Isu ini telah diputar belit bagi mendapatkan sokongan emosi, oleh itu saya tidak mahu lagi memanjangkan isu ini demi masa depan SW1M.

“Video sensasi yang bermotif politik ini telah menyebabkan saya dan keluarga tertekan, terutamanya anak kecil saya.

"Saya bimbang dengan keselamatan keluarga saya kerana saya telah menerima ancaman SMS tidak bertanggungjawab dari individu, kumpulan dan parti politik,” katanya.

Kata Sharifah Zohra lagi, beliau turut mempersoalkan kenapa sumpah pelajar UUM seperti di dalam klip video itu tidak menjadi sensasi seperti ‘listen, listen, listen’.

“Sumpah itu berbunyi: Kami anak anak bangsa peneraju negara, dengan ini berikrar, menentang budaya songsang perosak bangsa, menentang demonstrasi jalanan penghancur keamanan, menentang anasir luar yang menjadi barah perosak anak-anak bangsa, kami menyokong keamanan, keharmonian dan kesejahteraan sesama rakyat Malaysia berbilang bangsa tanpa campur tangan pihak ketiga,” katanya.

Katanya lagi, pihak yang mempunyai kepentingan tertentu telah berjaya menjadikan isu ini sebagai fenomena sehingga menyebabkan pelajar dan pihak-pihak lain membencinya tanpa sebarang alasan.

“Pada masa sama, fenomena video ini yang menyebabkan saya terkenal dalam satu hari sebenarnya bertujuan mengalihkan pandangan yang lebih penting terutamanya penyalahgunaan hak pelajar, kanak-kanak dan wanita dalam demonstrasi jalanan serta jenayah lain seperti dadah, masalah sosial, pembuangan bayi, HIV, Aids dan rogol.

“Jangan lupa juga, isu-isu politik semasa seperti isu keagamaan, hak lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dan krisis air di Selangor yang turut melibatkan kaum wanita dan kanak-kanak,” katanya.

资料来源:
http://www.sinarharian.com.my/nasional/sharifah-maafkan-semua-termasuk-bawani-1.123442


————


国阵领袖纷纷出来灭火,说跟这一个SW1M没有任何关系。还辩说不是每个有1Malaysia就代表国阵。


看看你的附近,到处飘着宣扬1 Malaysia的字眼。我今天吃了Sarapan 1 Malaysia,学生刚才喝了Susu 1 Malaysia,还有津贴的Bantuan Rakyat 1 Malaysia。哪个不是跟国阵有关的?而且没有政党在后面支持,这个组织能够这样光明正大进去北大帮学生洗脑?


让我们看看这一堆螃蟹能够横行到什么时候。





笑话时间。


再过不久,就是新年了。


今年一定会跟去年一样。


见面第一句恭喜发财之后,大家都笑着问:有女朋友了吗?


马的这真是一个心酸的笑话。


@@





让心沉淀。清晰的心才能够看清楚自己。


一切都是最美好的安排。一切安好。


祝福大家。祝福我自己。


谢谢你。对不起。请原谅。我爱你。


XD



链接:







1 comments:

草夫 said...

莎大姐并不是傻大姐,还聪明有加。“我没错!我还会原谅别人!”
真聪明!果然是女强人本色!此类人物,本地制造多着呢!

Post a Comment

 

虎影虎踪 © 2008 . Design By: SkinCorner